دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۱
سفر استاندار مازندران به دیار سرلشکر کشوری/۶
 نماینده عالی دولت در مازندران با اعلام اینکه سفر او به شهرستان سیمرغ ۳۰ مصوبه داشت، از مدیران این شهرستان خواست که با هماهنگی و هژمونی مدیریتی خود به مشکلات مردم رسیدگی کنند.
 آوای خزر - آزاده بابانژاد: هشتمین سفر شهرستانی استاندار مازندران و هیات همراه ایشان، امروز در شهرستان سیمرغ با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و ستادی و معاونان و مشاوران استاندار مازندران برگزار شد.
سید محمود حسینی‌پور با اشاره به در پیش بودن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیان کرد: امام خمینی رحمه‌الله بعد از قرن‌ها، گوشه‌نشینی شیعیان را به حضور میدانی در عصر حاضر و عدل اخلاقی را به اخلاق کار، و کاردانی و کارشناسی را در عمل نشان داد.
 
او با بیان اینکه امام راحله برای انسان چارچوب‌های تعالی را مشخص کردند، افزود: همه ما مدیون امام خمینی و شهدا هستیم و اگر ایشان نبودند معلوم نبود ما اکنون چه سرنوشتی داشتیم.
 
استاندار مازندران اظهار داشت که دهه فجر تلنگری برای ما است که بدانیم چقدر در کنار مشی امام بوده‌ایم. حسینی‌پور با اشاره به حضورش در شهر سیمرغ که مزین به نام اساطیری و به یاد سیمرغ بلندپرواز، سرلشکر شهید احمد کشوری است، به بازدید‌های خود از واحد‌های مختلف نیز اشاره داشت.
 
او ادامه داد: خیلی دوست داشتیم که دیدار چهره به چهره با مردم داشته باشیم، اما فرصت نشد و از امام جمعه می‌خواهم که سلام ما را به مردم سیمرغ برساند و انشاالله در فرصتی دیگر دیدار مردمی خواهیم داشت.
 
استاندار مازندران بیان کرد: درخواست بهسازی جاده بین مزارع، تهیه کود و سم کشاورزی، مشکل عدم فروش برنج و مرکبات به دلیل قیمت پایین، کمبود فضای آموزشی، درخواست تسهیلات واحد‌های صنعتی، درخواست اجرای روشنایی مسیر کیاکلا به قائمشهر و اجرای دوربرگردان در این مسیر ازجمله مهمترین مشکلاتی بود که در این سفر عنوان شد.
 
حسینی‌پور گفت: امروز حدود ۳۰ مصوبه در سفر داشتیم که توسعه شهرک صنعتی سیمرغ به ۱۰۰ هکتار از یکهزار هکتاری که در استان پیش‌بینی شده است، جاده دسترسی به شهرک، اختصاص یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی به شهرک که البته در اختیار شهرداری قرار بگیرد، رفع مشکل بزرگترین مزرعه پرورش ماهی با اختصاص یک هزار میلیارد تومان -که پایه اعتباری برای سایر سرمایه‌گذاری‌ها خواهد بود- با رعایت موازین محیط زیستی، و پیگیری مشکل ۱۸ ساله مسکن فرهنگیان در قالب مسکن ملی ازجمله مهمترین تصمیمات بود.
 
تصمیم‌گیری برای آبرسانی به ۴۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی، حل مشکل جاده دسترسی به شهرک صنعتی سنگتاب و ... نیز از دیگر مصوباتی بود که استاندار مازندران به عنوان مصوبات سفر یک روزه به سیمرغ نام برد.
 
او با بیان اینکه آب، خاک، و نیروی انسانی مناسبی در سیمرغ داریم و سوال این است که چرا باید شرایط مردم و فضای شهر این‌چنین باشد، خواستار هماهنگی و هژمونی مدیریتی در شهرستان شد و تاکید کرد که مدیران سیمرغ باید حول محور فرماندار، و تحول‌آفرین باشند.
 
استاندار مازندران گفت که بر سر منافع مردم با هیچ مدیری تعارف نداریم، و مدیر باید بداند که امروز در قطار توسعه استان اگر سیمرغ عقب بماند یعنی کل مدیریت شهرستان زیر سوال رفته است.
 
حسینی‌پور بیان کرد: دهکده‌های کشاورزی و دامپروری باید در سیمرغ راه بیفتد و برای تحول و انقلاب در کشاورزی این شهرستان همه باید به میدان بیایند و این کشاورزی باید دانش‌بنیان شود.
 
او همچنین با اشاره به ماهیت سیمرغ که به نام سرلشکر کشوری است، افزود: باید وضعیت پسماند این شهرستان متحول شود، شهر باید تمیز و زنده باشد و در این زمینه جدیت صورت بگیرد.
 
نماینده عالی دولت با اشاره به ۲۸ روستای شهرستان سیمرغ اعلام کرد که مشکل مسکن تمامی روستاییان با کمک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حل شود. حسینی‌پور در پایان بیان کرد: در هر شهرستانی که رفتیم، اگر تعداد مراجعات زیاد بود این به منزله کم‌کاری مدیران شهرستان است.
 
به گزارش خبرنگار ما، هشت سفر شهرستانی استاندار مازندران، افزون بر هفتصد مصوبه داشت که بخش مهمی به حوزه عمرانی اختصاص داشت.
 
انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها